我的網誌清單

2014年9月19日星期五

培植米麴菌

早前一個晚上,終於收到了米麴。


用了一部份製成了鹽麴,大大樽有排用。


似粥咁嘅狀態。


但是我最想做的,並不是製鹽麴,而是培植麴菌。
因為係第一次培植米麴菌,這幾天我特別俾心機照顧佢地。
看着它們由米長成米麴,氣味同顏色嘅變化,過程係一個奇妙嘅大自然現象。
有人說培植米麴菌並不易,也有人說不太難,是易其實我唔清楚呢,只是預咗第一take唔會成功,但依然盡力去試,唔得就再一take囉
諗住唔得,只係用咗60g米麴試試,點知大收!變成了300g米麴。


長得不錯,表面有平均麴菌。
內裡未完全滲透,但也算可以。


有啲好多毛毛架。


下一批米麴正在準備中!要再努力啦!

34 則留言:

  1. 回覆
    1. 麴菌係日本飲食文化骨幹,係日本「國菌」呀,可以用黎製好多嘢:調味料(鹽麴、醬油麴)、漬物、清酒、醋、miso......
      佢係天然健康嘢,又會令食物更加美味,亦可用黎做鬆肉劑、麵包酵母等等
      可能遲啲我會發掘多啲呢

      刪除
  2. 回覆
    1. 麴菌係日本飲食文化骨幹,係日本「國菌」呀,可以用黎製好多嘢:調味料(鹽麴、醬油麴)、漬物、清酒、醋、miso......
      佢係天然健康嘢,又會令食物更加美味,亦可用黎做鬆肉劑、麵包酵母等等
      可能遲啲我會發掘多啲呢

      刪除
    2. 原來有咁多用途, 幾好喎. :)

      刪除
    3. 你有冇留意到早排好多人整鹽麴?

      刪除
    4. 我只知道可以整麵包, 其他用途就未聽過. :p

      刪除
  3. 回覆
    1. 貪玩呀,又鐘意做實驗。。。
      香港買米麴係咪好方便?應該好平啩?

      刪除
    2. 香港去日式超市就買到, $3X就買到 :)

      刪除
  4. 我都要由香港買啲返嚟玩下先得.

    回覆刪除
  5. 食過返尋味,我之前都買了一包,現在得有時間發

    回覆刪除
    回覆
    1. 其實製鹽麴真係好easy,每日攪一攪就ok

      刪除
  6. 講問是如何將米麴再發大那麼多倍的 ?

    回覆刪除
    回覆
    1. 要另外再煮米,然後將米麴菌培植响啲新米上面

      刪除
    2. 請問何否請教詳細做法 ? 萬分惑激

      刪除
    3. 是否將新煮熟米飯上放上米麴,比例是多少 ? 謝

      刪除
    4. 唔係咁簡單,因為太濕同太乾嘅飯都唔可以令米麴菌生長,要用特別嘅方法去處理,但係除咗煮米,米麴菌需要嘅生長環境亦唔係咁簡單,我建議你試下响網上搜尋『koji』呢個關鍵字,了解一吓,網上有好多人已經分享過佢哋點培植,其實我响開始之前,亦花咗好長時間去睇唔同嘅文章,培植米麴菌唔係好難,但係超多注意點,所以,要慢慢研究理解先可以開始,好難用三言兩語解釋到

      刪除
  7. 此留言已被作者移除。

    回覆刪除
  8. 明白的,謝。因我都有爬文大慨知如何酵發,只是剛好看見你網頁你的方法看似可簡單一點所以先問問 ^^ 那你現在仍有發米麴嗎 ?

    回覆刪除
    回覆
    1. 有呀,因為打算再釀製一批新嘅味噌,所以上個月好勤力地培植咗7kg左右既米麴

      刪除
    2. 好厲害,我仍在研究中

      刪除
  9. 哇,7kg米麴可以做味噌做到手斷掉,超多的,利害

    回覆刪除
    回覆
    1. 因為我家越來越少買街外嘅醬汁,盡量用自家釀嘅味噌去代替,而我們又比較鍾意食帶甜味嘅味噌,所以米麴用量好大

      刪除
  10. 可以嘗試麥味噌喔,香味又是不同了!

    回覆刪除
    回覆
    1. 我試過啦,不過不是用普通麥,是用了蕎麥,因為健康一點,但係甜味就很弱

      刪除
  11. 請問用米麴酿黄酒可以嗎?

    回覆刪除