我的網誌清單

2014年11月12日星期三

純釀廚餘靑檸檬醋

去土超,發現靑檸檬有跳樓貨,兩包共2.5kg,2歐咋。
仲要係有機同冇蠟。
是日先用1kg渣汁,渣了一大樽呢,剛剛遇上啱啱,王子一回家,跟我說他作感冒了!
靑檸檬汁大派用場呢。


剩下大量靑檸檬廚餘,千萬不要丟,勁多用途架,最簡單便是入雪櫃吸味。
其實亦可用來做洗潔精、清潔劑、醃咸檸檬都得架。
我今次打算整純釀靑檸檬醋。一般超市賣嘅醋都係速釀再加入酸劑,無害架不過冇咁香。
純釀醋可以到專門店買,100ml大概3-4歐。
講講做法吧,靑檸檬洗淨抹乾水,先渣汁,乾淨玻璃樽內加入靑檸檬廚餘、水及糖,1公斤水約加入80-100g糖,加入靑檸檬拌勻,蓋上布或廚紙,用橡筋紮起,放在室溫陰暗處。
玻璃樽不要注得過滿, 每日用筷子攪拌幾次,以免發霉,呢個步驟好重要。
如果你買果啲檸檬有蠟又想去咗佢,可以用熱水(水龍頭出果啲咁熱已經ok)+少少泡打粉,浸浸啲檸檬再用擦擦啲檸檬一會,再過水就ok啦


約1-2星期後,會出現好多泡泡,這是第一次發酵。
當泡泡開始減少,便可隔去靑檸檬,液體倒回樽內,蓋上布或廚紙,用橡筋紮起,進行第二次發酵。
每日用筷子攪拌幾次,以免發霉。
直到見到酵母嘅出現,你會見到一層薄膜,便不要再用筷子攪拌,讓它安安靜靜,更多酵母便會長出來。


底部沉澱物也出現了,是果屑。


數天後,酵母更多。



底部沉澱物也更多了。


之後讓它安靜休息,直到一天,你發覺,廚房有一股帶果香嘅醋味。。。
我的醋還未到我想要嘅熟成程度,有收成再跟大家分享。

16 則留言:

  1. 醃物大人,如果真係發霉咁㸃算,了走之後會唔會繼續生呢?次次整酵素都會遇到呢個問題><

    回覆刪除
    回覆
    1. 醃物大人......哈哈哈.....
      酵素其實我唔知呀,因為我只做過一、兩次。醋呢就有兩個說法,有些人說發霉便要倒,有些人說這是自然現象,不多霉的話去掉就ok,了走之後如果再生,就再了。了走之後如果霉菌再集結、停留,係有機會再生架。
      所以要每日用筷子攪拌幾次,有流動性,霉菌便不能集結、停留。

      刪除
  2. 我有放檸檬係雪櫃辟味, 同用黎洗微波爐

    回覆刪除
  3. 回覆
    1. 咁你出年夏天有鹹檸7,冬天又有熱鹹檸水喎

      刪除
  4. 有新作, 檸檬醋, 期待你的成品.

    回覆刪除
    回覆
    1. 每次攪拌,佢就滲出芳香,我都好期待呀

      刪除
  5. 我呢度青檸超貴,要十多元一公斤,而檸檬也不便宜,通常也要三至五元之間,但是沒有太多人去買,原因是自種的很多!所以也找機會跟你學學。

    回覆刪除
    回覆
    1. 檸檬我地夏天好貴,冬天大造就平好多,青檸就時時都咁超貴。

      刪除
  6. 想問,用橡圈壓口的密封玻璃樽得唔得?

    回覆刪除
    回覆
    1. 其實用濶口玻璃樽最好,不要密封因為做醋要透氣架,
      但果香會吸引小昆蟲,所以蓋上會透氣嘅布或廚紙,再用橡筋紮起,咁就又透氣小昆蟲又入唔到去啦

      刪除
  7. 我一日飲一個檸檬汁,真係好多廚餘

    回覆刪除
    回覆
    1. 咁真係唔好嘥喎,最好用得番啦

      刪除