我的網誌清單

2014年11月18日星期二

鱘龍記

某日睇報紙,見到某東歐超嘅廣告,見佢啲產品又平,又多新奇嘢,咁去八八。
買咗好多嘢, 响魚檔見到一條超似鯊魚嘅魚,個名又肯定唔係鯊魚,心諗: 會唔會係鱘龍魚呢?
吓?乜呢度有鱘龍魚架?唔肯定,問魚佬,佢又話好好食,咁買啦。


返屋企即check,果然係鱘龍魚,印象中,鱘龍係貴魚。

網上資料說:

鱘龍魚係一種軟骨魚,在地球上己存活一億四千多萬年,在生物中有「水中活化石」之稱,是目前地上最古老的脊椎動物。 世界上最大的淡水魚亦是鱘龍魚。

鱘龍魚亦叫皇帝魚(鰉魚),因為以前只有帝王可以食用,漁民捕獲此魚,由於極為珍稀,必定要進貢給皇帝。鱘龍魚是清代慈禧太后的最愛,也是所謂的三大珍品之一。

最特別的是,佢差唔多成條都食得,白色的鱘龍魚軟骨,經過熬煮後,會呈半透明狀,且富含膠原蛋白,有極好的口感及嚼勁。  

鱘龍魚少刺味鮮,具有很高的營養及藥用價值。 魚肉中含有10多種氨基酸,脂肪含有12.5﹪的DHA和EPA(腦黃金)對軟化腦血管,促進大腦發育,預防老年性癡呆,具有良好功效,軟骨及脊索(龍筋)有抗癌因子(硫酸軟骨索)可全部食用。鱘龍魚為高蛋白食品並富有比其他魚類高出3~5 倍的不飽和脂肪酸,含有豐富維他命A、B12、葉酸等。

在西方世界中鱘龍魚同樣珍貴!古馬時代必須由奴隸將戴著花冠的活鱘龍魚抬至桌上供貴族食;歐洲英格蘭國王愛德華二世曾宣昭鱘龍魚為皇室魚,人民不可擁有! 而亨利一世為了自己享用更是禁止人們吃這種珍貴的魚~不過鱘龍魚在西方較為人所熟知的是:其魚卵所製成的珍貴魚子醬!正因為如此引起人類的濫捕,加上環境 的污染使鱘龍魚的數量愈來愈少而瀕臨絕種!

我買呢條係德國養殖架!


魚要自己劏,所以,立即學劏。
未煮過鱘龍魚,所以,立即學煮。

是日全魚宴 。王子愛吃魚,極期待。


清蒸鱘龍。


 鱘龍皮、部份骨腩用黎整咗茄子魚煲。


 王子大讚條魚,有魚味又夠滑,啲魚皮似花膠,佢不斷用魚汁撈飯。

17 則留言:

  1. 想問條鱘龍貴唔貴?有幾重?
    我在美國也飲過一次燉鱘龍魚湯,好味到飛起,尤其是那魚臼,雪白脆口就如你說的一樣!

    回覆刪除
    回覆
    1. 2.4kg,比較細,3-4kg好似話最好食
      9.5歐1kg,算唔算平?

      刪除
  2. 回覆
    1. 王子識食架,知道清蒸最食到條魚好唔好食,又識用魚汁撈飯,仲識食魚面肉

      刪除
  3. 妳真喺厲害呀
    魚都識劏
    香港師奶好多都唔掂
    我聽過,但未見過哩啲魚
    海洋公園以前有養!

    回覆刪除
    回覆
    1. 因為我小時候已經要自己買餸煮飯,日日望住賣魚勝劏,望望下就學識咗
      香港有時又有啲一份份唔劏嘅魚但又平10幾蚊,以前10幾蚊可以煮一大碟鷄翼架啦,咪自己劏囉
      不過每種魚劏嘅方法唔同,呢隻我唔識,要立即學劏呀

      刪除
  4. 嘩嚇一嚇tim!你好勁呀, 如果我知要自己劏我會唔買, 仲要咁大條, 仲要個樣咁惡, 我會怕佢劏劏下郁返(愈講愈激動!)hahaha...
    我只係響海洋公園見過鱘龍魚...唔知係食得...hahhaha

    回覆刪除
    回覆
    1. 海洋公園我冇留意過呀,成日掛住鯊魚同魔鬼魚.......
      我呢度買魚要自己劏,唔識劏就只可食急凍魚......
      睇雜誌話台灣人好鐘意食鱘龍魚,會weekend開車去啲深山度食鱘龍魚宴

      刪除
  5. 回覆
    1. 係呀,好似話好難養,但係都算平喎

      刪除
  6. 鱘龍魚我以為只係响海洋公園之類既水族館先會見到, 無諗有得買嚟食.

    回覆刪除
    回覆
    1. 好似話好難養,所以要去啲專門店先有得食,我第一次見有得買嚟食咋

      刪除